Rabu, 26 Mac 2008

Komik: MONKEY KING


Cover Monkey King

klik untuk gambar besar


Kelmarin aku baru beli komik kat BP. Aku tak rase yang komik ni best sangat tapi aku sanggup habiskan RM8 untuk komik ni. Komik terbitan CHIEN LING ENTERPRISE(001007692-H) bertajuk Journey To The West: Monkey King ni menceritakan kisah Sun Wukong dalam cara penulis tu sendiri. Aku pernah baca komik journey to the west yang lain, jalan penceritaan sama macam citer yang original, tapi komik ni lain.

Permulaan citer, Sun Wukong dengan tok gurunya dah hantar kitab buddha balik ke istana, kira dah berjaya la misi diorang tapi tiba-tiba musuh-musuh diorang yang lama hidup balik dan kemudian menyerang istana. Aku start baca da rasa pelik. Apesal jalan citer dia tak macam Sun Wukong lain. Senang citer tak sedap. Tapi kalau ada sape-sape yang minat nak baca kisah Sun Wukong yang lain dari yang lain boleh la beli kat kedai.

Tapi yang aku puji pasal komik ni, dia punye Sun Wukong memang smart. Kostum untuk Sun Wukong memang best dari biasa. Cuma tu la jalan citer dia kurang enak.

1 ulasan: